Leasing & Ubezpieczenia 3. edycja
To już trzecia edycja jedynego tego typu, corocznego spotkania dwóch silnych finansowych branż – leasingu i ubezpieczeń. która tak jak w zeszłym roku odbędzie się w Hotelu Warszawianka, w Jachrance k. Warszawy.
Tematyka wydarzenia w 2024 roku
1. Innowacje technologiczne jako motor efektywności w sektorze leasingowym i ubezpieczeniowym:
- Jak technologie, takie jak sztuczna inteligencja, big data i automatyzacja wpływają na poprawę procesów oraz wprowadzanie innowacyjnych produktów i usług?
2. Przyszłość rynku w świetle regulacji prawnych: Dylematy i kierunki rozwoju dla leasingu i ubezpieczeń:
- Wpływ nowych regulacji na strategiczne i operacyjne aspekty działalności leasingowej.
3. Transformacja cyfrowa w ubezpieczeniach: Przełamywanie barier i wykorzystywanie możliwości:
- Jakie możliwości niesie digitalizacja? Zastosowanie telematyki, czatbotów i innych narzędzi automatyzacji w poprawie obsługi klienta i zarządzania ryzykiem.
- Jak platformy cyfrowe i generatywne AI przekształcają krajobraz ubezpieczeń? Innowacje w obsłudze klienta (wirtualni agenci i automatyczne przetwarzanie roszczeń) które ustanawiają nowe standardy dla interakcji z klientami i efektywności operacyjnej
4. Studium przypadku UBI (Usage-Based Insurance): Wnioski z rynku:
- Szczegółowa analiza przypadków stosowania ubezpieczeń opartych na użyciu (UBI), ich wpływu na rynek oraz oczekiwania i satysfakcję klientów.
5. Strategie w zarządzaniu ryzykiem dla branży leasingowej i ubezpieczeniowej:
- Nowoczesne strategie minimalizacji ryzyka finansowego i operacyjnego, z uwzględnieniem roli technologii i danych w zapobieganiu oszustwom oraz w zarządzaniu szkodami.
- Jak firmy ubezpieczeniowe i leasingowe wykorzystują zaawansowaną analitykę i zintegrowane strategie zarządzania ryzykiem antyfraudowym do minimalizowania strat i optymalizacji składek ubezpieczeniowych?
6. Równość składek ubezpieczeniowych: Implikacje dla rynku i odbiorców:
- Równość składek w różnych segmentach ubezpieczeń (komunikacyjne, majątkowe, agro) z perspektywy dostawców i klientów, a także odniesienie do struktury prowizji dla rynku leasingowego.
- Dynamika równoważenia składek przez TU w różnych liniach ubezpieczeń i jej wpływ na konkurencję rynkową oraz postrzeganie przez konsumentów. Jak dane i analizy są wykorzystywane do dostosowywania strategii cenowych, aby utrzymać konkurencyjność i sprawiedliwość cenową?
7. Ewolucja produktów ubezpieczeniowych: Kierunki i wyzwania:
- Badanie trendów i przyszłości produktów ubezpieczeniowych, w tym ubezpieczeń majątkowych, komunikacyjnych i GAP, z perspektywy zmieniających się potrzeb rynku i klientów firm leasingowych.
- Jak produkty ubezpieczeniowe ewoluują, aby sprostać potrzebom klientów firm leasingowych i ich potrzebą korzystania z np. technologii cyfrowej do zakupu produktów leasingowych i ubezpieczeniowych?
Konferencję organizują Członkowie Związku Polskiego Leasingu. Jej cele to: inspirowanie przedstawicieli leasingu i sektora ubezpieczeń poprzez wymianę doświadczeń i prezentację trendów, mających wpływ na ich działalność i zwiększających konkurencyjność branży leasingowej i ubezpieczeniowej. Konferencję koordynują eksperci Grupy ds. Ubezpieczeń oraz Grupy ds. PR, działających przy ZPL.
W konferencji udział biorą menedżerowie z firm leasingowych i firm wynajmu, zajmujący się procesami, produktami ubezpieczeniowymi, eksperci rynku i partnerzy, dostarczający innowacyjnych rozwiązań.
Więcej szczegółów i rejestracja do nowej edycji konferencji już wkrótce!
Chcesz zostać partnerem? Skontaktuj się!
Aneta Sienicka, e-mail: aneta.sienicka@leasing.org.pl, tel. 603 333 711
Kontakt dla mediów:
Katarzyna Ostrowska, e-mail: katarzyna.ostrowska@leasing.org.pl