Leasing & Ubezpieczenia 3. edycja

To już trzecia edycja jedynego tego typu, corocznego spotkania dwóch silnych finansowych branż – leasingu i ubezpieczeń. która tak jak w zeszłym roku odbędzie się w Hotelu Warszawianka, w Jachrance k. Warszawy.

Tematyka wydarzenia w 2024 roku

1. Innowacje technologiczne jako motor efektywności w sektorze leasingowym i ubezpieczeniowym:

  • Jak technologie, takie jak sztuczna inteligencja, big data i automatyzacja wpływają na poprawę procesów oraz wprowadzanie innowacyjnych produktów i usług?

2. Przyszłość rynku w świetle regulacji prawnych: Dylematy i kierunki rozwoju dla leasingu i ubezpieczeń:

  • Wpływ nowych regulacji na strategiczne i operacyjne aspekty działalności leasingowej.

3. Transformacja cyfrowa w ubezpieczeniach: Przełamywanie barier i wykorzystywanie możliwości:

  • Jakie możliwości niesie digitalizacja? Zastosowanie telematyki, czatbotów i innych narzędzi automatyzacji w poprawie obsługi klienta i zarządzania ryzykiem.
  • Jak platformy cyfrowe i generatywne AI przekształcają krajobraz ubezpieczeń? Innowacje w obsłudze klienta (wirtualni agenci i automatyczne przetwarzanie roszczeń) które ustanawiają nowe standardy dla interakcji z klientami i efektywności operacyjnej

4. Studium przypadku UBI (Usage-Based Insurance): Wnioski z rynku:

  • Szczegółowa analiza przypadków stosowania ubezpieczeń opartych na użyciu (UBI), ich wpływu na rynek oraz oczekiwania i satysfakcję klientów.

5. Strategie w zarządzaniu ryzykiem dla branży leasingowej i ubezpieczeniowej:

  • Nowoczesne strategie minimalizacji ryzyka finansowego i operacyjnego, z uwzględnieniem roli technologii i danych w zapobieganiu oszustwom oraz w zarządzaniu szkodami.
  • Jak firmy ubezpieczeniowe i leasingowe wykorzystują zaawansowaną analitykę i zintegrowane strategie zarządzania ryzykiem antyfraudowym do minimalizowania strat i optymalizacji składek ubezpieczeniowych?

6. Równość składek ubezpieczeniowych: Implikacje dla rynku i odbiorców:

  • Równość składek w różnych segmentach ubezpieczeń (komunikacyjne, majątkowe, agro) z perspektywy dostawców i klientów, a także odniesienie do struktury prowizji dla rynku leasingowego.
  • Dynamika równoważenia składek przez TU w różnych liniach ubezpieczeń i jej wpływ na konkurencję rynkową oraz postrzeganie przez konsumentów. Jak dane i analizy są wykorzystywane do dostosowywania strategii cenowych, aby utrzymać konkurencyjność i sprawiedliwość cenową?

7. Ewolucja produktów ubezpieczeniowych: Kierunki i wyzwania:

  • Badanie trendów i przyszłości produktów ubezpieczeniowych, w tym ubezpieczeń majątkowych, komunikacyjnych i GAP, z perspektywy zmieniających się potrzeb rynku i klientów firm leasingowych.
  • Jak produkty ubezpieczeniowe ewoluują, aby sprostać potrzebom klientów firm leasingowych i ich potrzebą korzystania z np. technologii cyfrowej do zakupu produktów leasingowych i ubezpieczeniowych? 

Konferencję organizują Członkowie Związku Polskiego Leasingu. Jej cele to: inspirowanie przedstawicieli leasingu i sektora ubezpieczeń poprzez wymianę doświadczeń i prezentację trendów, mających wpływ na ich działalność i zwiększających konkurencyjność branży leasingowej i ubezpieczeniowej. Konferencję koordynują eksperci Grupy ds. Ubezpieczeń oraz Grupy ds. PR, działających przy ZPL.

W konferencji udział biorą menedżerowie z firm leasingowych i firm wynajmu, zajmujący się procesami, produktami ubezpieczeniowymi, eksperci rynku i partnerzy, dostarczający innowacyjnych rozwiązań. 

Edycja 2023


Więcej szczegółów i rejestracja do nowej edycji konferencji już wkrótce!

Chcesz zostać partnerem? Skontaktuj się!

Aneta Sienicka, e-mail: aneta.sienicka@leasing.org.pl, tel. 603 333 711


Kontakt dla mediów:

Katarzyna Ostrowska, e-mail: katarzyna.ostrowska@leasing.org.pl


Rejestracja już wkrótce!